MASALAH ANGIN DALAM BADAN, JOM CEK PUNCA DIA. SIHAT ITU UTAMA CANTIKK ITU BONUS

Sihat itu suatu nikmat yang paling besar kurniaan dari Tuhan buat kita. Ada 2-3 biji kereta ataupun rumah tak bermakna jika tubuh badan kita sendiri tidak sihat. 

Betul ke tidak..?? 

Jawab dalam hati. Sis share disini untuk sama2 buka minda kita. Kalau dulu sis adalah antara manusia yang tidak pedulikan perkara tersebut. Tapi sekarang Allah beri kesedaran tu dan sis nak share pada anda semua. 

Baiklah, sis mulakan dengan kisah waktu zaman belajar dulu. Sis seorang yang sangat komited dengan sesuatu tapi mudah leka dan down. Dalam masa yang sama suka mencuba, sis jenis akan fokus pada satu2 perkara yang sis suka. Jadi waktu dulu sis fikir belajar je. Enjoy dengan dunia sis. Pergi library, join halaqah dan majlis2 ilmu sambil berniaga sikit2 bantu jual buku di kedai buku sahabat2 halaqah yang dah habis belajar. Join sahabat perpustakaan bantu kemas dan dapat duit. 

Tiada masa untuk fikirkan tentang kesihatan. Dan pastinya penampilan pun terabai. Sebab masa tu sis fikir, semua tu bukan masalah. Walaupun setiap hari keletihan. Mudah masuk angin dalam badan. Ade senggugut setiap kali waktu datang bulan. Dengan masalah resdung.

Bayangkanlah, sis jalani hari2 waktu tu "main redah je" keadaan tu berterusan waktu praktikal dan bekerja di beberapa buah syarikat waktu tu. Sampailah sis diizinkan Allah untuk bekerja di syarikat Perkilangan. Di situ pun tak lama. Tapi ade sikit kesedaran tentang penampilan dan kesihatan. 

Sis mula kenal dengan sis Rosmizah dan waktu ini adalah team leader yang memberi guide pada sis dalam bidang keusahawanan bersama iChantique ni. 

Waktu tu sis cuba #Qarissa ni sebotol. Sis rasa perubahan bila datang bulan laju je keluar. Kalau sebelum ni macam tersekat2. Kejap keluar, kejap karang sikit dia keluar. Selain daripada tu sis rasa perubahan pada sistem badan. Lebih cergas dan bertenaga. Kalau sebelumnya keletihan, lesu lemah, mudah sangat penat walaupun semangat sis kuat, tapi bila badan dah tak larat sis sendiri tak mampu nak lawan. Biasanya mudah kepenatan, sis lawan keletihan tu, memang exhausted. Habis waktu kerja balik rumah mudah tertidur lepas solat, tu pun bersungguh lawan . Alhamdulillah lepas amal Qarissa sis lebih bertenaga. 

Begitu juga jika anda sering alami sakit2 badan mudah masuk angin. Sangat digalakkan untuk amalkan Jus mangga qarissa ni. Sebab sangat membantu melawaskan pengeluaran angin. Sempat juga sis bekerjasama dengan sis Rosmizah dan dia sendiri sangat mudah mengeluarkan angin dalam badan. Bila angin tersimpan dalam badan pun tidak baik. Badan boleh rasa berbisa, mual dan rase tak selesa. Pening dan mungkin boleh pitam.

Sebab itu kita perlukan langkah pencegahan dari awal. Dan antara langkah2 yang boleh di lakukan untuk cegah masalah angin dalam badan adalah kenal pasti punca dan elakkan. 

Terdapat beberapa faktor boleh menyebabkan seseorang itu mengalami masalah angin berlebihan dalam badan. Antaranya :

๐Ÿ‘‰๐Ÿปtekanan-individu yang tertekan/stres biasanya menelan lebih banyak angin
๐Ÿ‘‰๐Ÿปkerap mengunyah gula-gula getah
๐Ÿ‘‰๐Ÿปmerokok
๐Ÿ‘‰๐Ÿปmakan @ minum terlalu cepat
๐Ÿ‘‰๐ŸปTerlebih minum minuman berkarbonat
๐Ÿ‘‰๐Ÿปpemecahan makanan yang tidak tercerna
๐Ÿ‘‰๐ŸปTerlewat makan/makan tak ikut waktu

๐Ÿ“ŒGejala/simptom
๐Ÿ”ธ️๐Ÿ”ธ️๐Ÿ”ธ️๐Ÿ”ธ️๐Ÿ”ธ️๐Ÿ”ธ️๐Ÿ”ธ️๐Ÿ”ธ️
๐Ÿ‘‰๐Ÿปkerap buang angin
๐Ÿ‘‰๐Ÿปkerap sendawa
๐Ÿ‘‰๐Ÿปkembung
๐Ÿ‘‰๐Ÿปsakit perut atau rasa tidak selesa.
๐Ÿ‘‰๐Ÿปbadan rasa berbisa

Pencernaan yang lancar membantu masalah angin dalam badan & badan anda pun akan rasa ringan. Perut akan kembali selesa. Qarissa sangat membantu membantu WANITA untuk tampil lebih sihat dan cantik..Hanya amalkan secara konsisten, dan nantikan hasil yang sangat memuaskan.

Banyak angin dalam badan??? 
Minum jer jus qarissa ni.. Sis dah rasa kesannya. Alhamdulillah.. Pembuangan lawas, tiada masalah angin dalam badan. Lebih selesa, lebih cergas. Tiada lesu dan keletihan kerana Qarissa juga bantu detox iaitu mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. 

InsyaAllah badan kembali segar bertenaga. 





20ml 2x sehari
InsyaAllah amalkan dengan tertib ๐Ÿ˜‡


Lihat hasil pasti memikat hati ๐Ÿ˜‰

TAMBAH feminin wash LUVY berganda2 kebaikan hanya untuk ANDA.. ๐Ÿค— RAWAT SECARA SIHAT & RASAI KEBAIKANNYA DENGAN LANGKAH PERTAMA ๐Ÿ‘ฃ๐Ÿคธ‍♀️๐Ÿคฝ‍♀️๐Ÿง˜‍♀️⛹️‍♀️๐Ÿคพ‍♀️๐Ÿšต‍♀️

APE DIA LANGKAH PERTAMA, contact sis lah sayang untuk sis bantu anda. ANDA BANTU DIRI SENDIRI sis beri guide yang sepatutnya. Insha Allah kesan yang pasti memuaskan. Selebihnya kita serah pada Allah.Alhamdulillah ramai sudah WANITA yang dibantu dengan QARISSA.

ANDA BILA LAGI..???

NAK PERUBAHAN SEGERA : JANGAN LUPA WASAP SIS 0133941828

#Anyonecanbuy #jomsihatdancantiksama2 #jusmanggabotani #qarissakgperepat #QarissaKapar #qarissaklang #qarissameru #doaygbaik2 #djs  #buangangindalambadan #sihatdancantikluarandandalaman 

Comments